tirsdag 17. januar 2012

Ut på tur!

I dag har vi vært på tur med flere andre hunder i nabolaget. En toller, en kooiker, en schäfer, og en dalmatiner. Det er kjempe bra at hundene får leke og gå tur med så store hunder! De har vært litt usikre på de som er større, for det er ikke mange som tør å slippe sine store hunder med mine små. Når vi går sammen med disse, går alle løse og det fungerer kjempe bra! Det går også mye bedre med andre store hunder.

På turstien som leder inn i skogen har det vært fryktelig glatt - så glatt at det nesten ikke har gått an å gå der. I dag hadde det tint opp masse, trodde vi. Det hadde ikke tint av seg selv, det viste seg at de hadde strødd salt der. Goldie hadde sokker på, men Pablo og Luca gikk uten og de fikk ganske vondt i potene, stakkars. På tilbakeveien glemte jeg å ta på Goldie sokkene igjen og det samme skjedde med henne. Som den fine fruen hun er, kunne hun ikke gå lenger - hun måtte bæres frem til veien.

På veien møtte vi også flere hunder. Blant annen noen flat coated retrivere. Pablo er litt usikker på store, svarte hunder. Han viser det ved å hoppe mot dem og bjeffe skikkelig høyt når vi stopper for å hilse på dem. Går vi sammen med dem, gjør han ikke det. Jeg har vært litt usikker på hvordan jeg skal ta tak i det. Tidligere har jeg tatt han bort når han har bjeffet, men det har egentlig ikke fungert så bra. I dag belønnet jeg han mye når han viste nysgjerrighet på de andre hundene og gikk etter en stund bort og hilste på de uten å bjeffe. Jeg prøvde også å bevege meg mye rundt. Da fulgte han etter meg og det virket som at han ble tryggere.

Da vi kom hjem fikk alle tre en vask, de hadde så mye salt i pelsen. Nå skal de straks få kveldsmat, så skal mor se på Frustrerte Fruer :)

Her er noen bilder:




2 kommentarer:

  1. Så heldige hundene dine er som får sosialisert seg skikkelig. Synd det ble saltet på veien. Hvordan påvirker dette potene til hundene? Blir de såre?

    SvarSlett
    Svar
    1. De ble veldig såre og slikket seg veldig på potene da vi kom hjem. Jeg passet på å skylle potene godt og tok på potesalve. Nå er det på med potesokker når vi går ut :)

      Slett