søndag 19. juni 2011

Godbit oppskrift: Hundekjeks

Dette trenger du:



Slik gjør du:




Bland alt det tørre

Ha pølsene i en foodprosessor med kniver slik at det blir en mos
Rør pølsemosen og eggene inn i det tørre. Blir deigen for tørr, tilsetter du litt vann til den blir samme konsistens som en pepperkakedeig.

Slik skal den se ut.
Kjevle ut deigen til den er ca 1 cm tykk.



Trykk ut deigen i pepperkakeformer eller del den opp i ruter med et pizzahjul. Legg på et bakepapirkledt stekebrett.Stekes på 180 grader i ca 30min eller til de er gyldne. 

Slik skal de se ut :)
Kjeksene bør oppbevares tørt. Helst i en papirpose, kurv eller liten pappeske. De holder seg i ca 2 uker.

5 kommentarer:

  1. Haha, nesten saa jeg fikk lyst paa dem selv! :p

    SvarSlett
  2. Så kreativt! Det der skal jeg lage til Leo, altså! :D

    SvarSlett
  3. Så fin oppskrift! Skal lage nå til irsk setteren min Kilah! <3 Leser bloggen din ofte også<3

    SvarSlett
  4. Nå har jeg baket de og steket de og avkjølt de, lille voffsen min elsket kjeksene! Skal bake de til jul og slikt fremover! Tusen tusen takk for oppskriften<3 Jeg er sikker på at Kilah (hunden min som er irsk setter) vil takke enormt for kjeksene:-)

    SvarSlett
  5. Jeg prøvde dem på Golden Retrieveren min og Border Collien min og de var helt ville etter dem!

    SvarSlett