tirsdag 14. juni 2011

Gjestehund uke 24

Bloggens første gjestehund er en av mine egne hunder, Luca.Han er jo på en måte ingen gjest i bloggen, men dere kan ihvertfall få et eksempel på hvordan fremtidige  gjestehund-innlegg ser ut. Ønsker du at din hund skal være ukens gjestehund, kan du sende meg en mail: passionfordogs@hotmail.no

Luca 8 uker gammel! 
Havanaisen Luca

Rase: Bichon havanais
Kjønn: Hann
Født: 04.10.09
Stamtavlenavn: Dancing Diamond
Farge: Mørk sobel

Luca er min første havanais. Han er en veldig glad gutt som stadig er på farten. Han elsker oppmerksomhet og når vi får gjester skal han helst sitte oppå dem hele tiden. De må gjerne klø han på favorittplassen, nemlig bak øret! 

På tur i skogen er han høyt og lavt. Han ELSKER å løpe, og løper konstant rundt sammen med de andre hundene. Han er rask, spretten og smidig. Den lange pelsen gjør at det ser ut som han flyr i luften når han løper. 

Luca er veldig lærevillig og liker godt å trene på triks. Han har blant annet lært seg å snurre, gå slalom mellom bena, balansere på stokker, hoppe opp på steiner og stubber, sitte bamse, krype (både forover og bakover!), åttetall mellom bena mine og mange flere! 

Luca løper med sheltie-kompisen Fabian :)
I fremtiden har jeg lyst til å prøve agility med Luca. Siden han er så rask, spretten og glad i å løpe, tror jeg han egner seg godt til det. Han har også vært på to utstillinger, valpeshow og juniorklasse. På valpeshowet ble han BIR (best i rasen) og i juniorklasse  ble han 1jk og 2 bhk, altså beste juniorhanne og 2. beste hanne til slutt. Jeg håper på å få stilt han ut igjen i juli. 

Luca smiler  alltid :)




Ellers er Luca en liten klovn og har stadig noe i ilden. På tur erter han de andre hundene ved å løpe fra dem så fort han kan. Han har en lidenskap for sokker, så hvis du lurer på hvor det har blitt av sokkene dine – spør Luca! 

Neste uke får du lese om en ny hund. Kanskje det blir din? Følg med!

1 kommentar:

  1. Torill Ahnsell Dickinsonjuni 14, 2011

    Fint skrevet om Luca.
    Nydelig havanais gutt det her. Håper det går like bra på neste utstilling i juli :)

    SvarSlett