lørdag 11. juni 2011

Problemer med kloklipp - Del 1

Den ene hunden min, Goldie, har det siste året blitt gradvis mer og mer redd for å klippe klørne sine. Det gikk helt fint før, men plutselig har hun fått det for seg at dette er kjempe skummelt. Hun rykker til seg labbene og gjør alt hun kan for å komme unna. Siden hun er såpass liten, er det ikke enkelt å holde henne fast. Jeg er ingen fan av å tvinge hunder til å gjøre ting de ikke vil, så jeg har innsett at jeg må begynne helt på nytt med kloklippingen av Goldie.
Jeg skal filme fremgangen, slik at dersom også du har problemer med å klippe klørne på din hund, kan følge mine instruksjoner og forhåpentligvis få hunden din til å like kloklipp. Jeg har filmet vår første økt i dag (se film lenger ned i innlegget).
Til treningen i første økt trenger du kun gode godbiter og evt. en klikker. I stedet for en klikker kan du bruke ordet ”bra!”.

Jeg vil legge ut flere videoer etterhvert, når vi kommer lenger i treningen.

1 kommentar:

  1. Så bra, Trude. Tilnærming er første skritt. Oversiktlig! Gleder meg til fortsettelsen.Voff :o)

    Torill og Fredrik <3

    Skriv gjerne noe om hvorfor kloklipp kan bli problematferd.

    SvarSlett