lørdag 12. november 2011

Glucosamin til Goldie

Goldie opererte hofta si da hun var 6 mndr gammel. Hun fikk Legg Perthes (skal skrive er om det en annen dag) og måtte fjerne hele hoftekulen. Hun har slitt med smerter nå og da etter operasjonen, så jeg har fått beskjed av veterinæren om å alltid ha smertestillende stående i kjøleskapet i tilfelle hun trenger det. I fjor høst begynte jeg å gi henne Glucosamin, så hun skulle være godt rustet til vinteren. Vinteren året før var nemlig veldig tung for henne. Jeg kjøpte et merke som heter Cosequin. Det fungerte kjempe bra! Det som er dumt med Cosequin er at det kom i kapsler med pulver inni som skal strøs på maten. Når dette ble strødd på maten, ville ikke frøken Goldie ha mat. Det gikk så vidt å lure det inn i litt leverpostei o.l.


 Ettersom jeg spiser lavkarbo har jeg lest en del om iherb.com Der har de masse vitaminer, superfood, frø, hudpleieprodukter osv. Ja, stort sett alt! Jeg søkte på hund og fikk opp masse forskjellige produkter - også Glucosamin i tyggetabletter! Jeg bestilte et boks med "Dancing Paws, Joint Maintenance For Dogs" 
Den koster 10,16 dollar (ca 58 kr). Jeg brukte en rabattkode og fikk 5 dollar i rabatt, så jeg fikk jo boksen veldig billig! Tablettene viste seg å være ganske store, så Goldie får en kvart tablett hver kveld. 






I sommer fikk Goldie et Glucosamin opphold og jeg begynte å gi henne det forrige uke. Allerede merker jeg forskjell på henne! Hun virker mye gladere, løper litt rundt inne og leker til og med med Pablo! Hun har ikke fått smertestillende på over et år *bankibordet* :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar