fredag 4. november 2011

Løpetid

Goldie har fått løpetid, tror jeg. Hun har blødd  hver gang, men denne gangen har jeg ikke sett noe blod. Gutta derimot, har vært helt ville her nå i  noen dager. Luca har vært litt klengete på henne en stund nå og passet på å jage Pablo bort fra henne. På tirsdag var det som å trykke på en knapp. Plutselig var det bare Goldie som eksisterte i guttas øyne. De skal jokke på henne hele tiden, så de må være adskilt. Luca maser ikke, men han er bortpå henne så fort de er i samme rom. Pablo piper. Han piper nesten hele tiden! Det er ganske slitsomt å høre på igrunn. Da jeg la meg sent onsdag kveld tok det lang tid før han sovnet. Ikke spesielt kult når jeg skulle opp tildlig og være på jobb klokka 08. I går kveld pep han ikke like mye når vi la oss, men vekket meg jevnt og trutt gjennom natten med pip og ul. Heldigvis begynte jeg ikke på jobb før kl 09 i dag. I morgen skal jeg sove leeeeenge!

Nå virker det som om det har roet seg litt. Jeg har kunnet luftet dem sammen, men Luca har som regel "glemt" å gjøre fra seg på turen. I dag markerte han som vanlig igjen og var ikke like sint på Pablo. Goldie er nemlig hans og hvis Pablo kommer for nær blir han sur. Goldie har vært sammen med meg og gutta i stua i kveld, og de har sovet alle sammen. I morgen håper jeg at interessen er enda mindre!

Heldigvis har hun løpetid så sjeldent som hver 8. måned. Jeg tror heller ikke at hun er fruktbar. Jeg har aldri sett henne stille seg opp for noen hannhund noen gang. Forrige løpetid gikk hun og Luca sammen hele tiden. Grunnen til at jeg har måttet skille de nå er at Luca og Pablo er såpass store i forhold til henne, så hun har slitt med å komme seg unna når de jokker på henne. Hun hylte til da Luca prøvde seg på henne i går, og det virket som om hun fikk litt vondt i den dårlige hofta. Det skal hun ikke ha!




Nå er det snart natta her :)

God natt og god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar